Sunday, August 17, 2014

Luahan Rasa Pagi Isnin

As salam semua...

korang pernah rasa penat otak atau x untuk memikirkan masalah orang?? pernah rasa serabut tak menyelesaikan masalah orang???..aku peningggggggggggggggg

aku penat dengan semua ini...bukan apaaaaaaaa kerana aku tidak boleh memuaskan hati sesiapa...kerana aku penat tak boleh jadi diri sendiri dan rasa tenang serta senang hati dgn pekerjaan aku ni...aku tak suka..aku tak suka..aku tak suka....

aku faham, aku mengerti...manusia mempunyai 1001 ragam...tidak dilahirkan sempurna.....aku pun tidak sempurna...terlalu banyak cacatnya.....untuk menghadap semua ini yang mana ianya masalah orang, ragam orang well aku rasa ya allah...berat nanang...

especially menguruskan orang-orang yang evergreen ni...perasaan mereka perlu dijaga...kalau pot-pet tu biasalah..kalau ditegur cepat sentap...kadangkala kita tegur demi kebaikan kerja tapi disalah ertikan..berfikir secara rasional mungkin mereka dah rasa kurang...emosi banyak bermain di minda...cakap semua nak UP...semua nak best...aku peninggggg...kalau yg ok tu ok la...kalau yang rasa diva sgt pun ada jugak....bagi aku itu semua amalan masing-masing...ya Allah jauhkanlah aku seperti itu...
aku penat dengan semua ini...aku dah tak larat menjadi hipokrit.....

aku harap semua ini akan berakhir....aku tak mau benda yang menyerabutkan kepala ini mencengkam kepala otak aku...kehidupan aku dikelilingi fitnah dan tajamnya lidah manusia...fitnah yang aku rasa bagai makan daging sedara sendiri....aku harap aku tabah hadapi semua dugaan ini....

kalau kena tegur sekali pun...jgnlah mudah sentap....muhasabah dirila...aku pun kena marah dek bos jugak tp takdelah nak sentap-sentap....fikir positif je...kalau aku salah ye aku admit tp kalau aku tak salah aku diam sebab aku rasa diam jerla jalan penyelesaiannya....kita buat kerja tak sempurna mana pun....khilaf sgt2....

Walaupun aku sedar ini merupakan amanah...aku sahut tanggungjawab ini...tapi aku sudah penat...aku nak jadi diri aku yang dulu dan bernafsu untuk melaksanakan kerja aku dengan bahagia....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...